Power of Media on Foreign Policy of the Barack Obama Administration: The case of Libya Humanitarian Intervention in 2011
Tạp chí Nghiên cứu Quốc tế / Số 1 (112)
Written by Đỗ Huyền Trang
Tạp chí Nghiên cứu Quốc tế - Các vấn đề Quốc tế
In the era of new technology and globalization, media have become the soft power of one country, being the ability of setting up agenda, regulations or norms which the other countries have to accept and follow; an important factor in the foreign policy formulation and implementation process. Therefore, a research of media influence on foreign policy would explain the way in which countries act in international relations, especially humanitarian intervention. The paper will examine the Libya intervention case to clarify the power of media on the Barack Obama administration’s foreign policy.
Please buy the package to read online !
In this Issue
- Chính sách Đối ngoại Việt Nam
- Vấn đề Biển Đông
- Các vấn đề Quốc tế
- Nghiên cứu trao đổi
- Thông tin - tư liệu
The most interesting articles
-
ASEAN - con đường 30 năm275042 Views
-
Phong cách dân tộc Mỹ và Nga trong đàm phán quốc tế126607 Views
-
Quan điểm chủ nghĩa hiện thực về quan hệ quốc tế114531 Views
-
Approaches to Human Security in Southeast Asia93481 Views
-
Những trang cần bổ sung vào lịch sử ngoại giao91415 Views
-
Trung Quốc năm 1993: Một số thành tựu và vấn đề81732 Views
Cart
Your Cart is currently empty.
|
|
Cart Detail |
Login
Thống kê truy cập
Today | 365 | |
Yesterday | 127 | |
This week | 1137 | |
Last week | 1037 | |
This month | 5905 | |
Last month | 4403 | |
All days | 297217 |